YEAR IN BULGARIA

YEAR IN BULGARIA

Thursday 24 April 2014

Великден

Tere, mu kallid lugejad!

Ning siit tuleb minu lihavõtete postitus.
Neljapäeval aitasin host vanaemal mune värvida. 
Alguses panime purkidesse erinevat värvi pulbreid, lisasime äädikat(?), kuuma vett ja eelnevalt keedetud munad. Munad olid väljavõttes väga ilusat värvi. Paar muna värvisime ka vatiga ehk panime lusikaga kõiki värve natuke vati peale ja siis muna. Väga ilusad värvilised munad tulid. Ühevärvilistele kleepisime kleepse peale. Pärast tõmbasime need õliga üle ja oligi valmis. 
Naljakas oli see, et host vanaema võttis ühe värvitud muna ja õnnistas või midagi sellist minu nägu.

Reedel oli nagu ikka vabapäev ning kuna väljas sadas , siis midagi erilist ma ei teinud.

Laupäeva õhtul käisid meil külalised. Sõime õhtust ja rääkisime. 

Pühapäeval hommikul soovisid kõik "христос воскрес" ja hakkasime mune kokku lööma. Peale seda läksime host ema isa juurde, kes elab Plovdivi lähedal. Sõitsime ja ühel hetkel host isa peatab auto ning host ema läheb välja ja hakkab mune jõkke viskama. Ma ei tea siiani miks ta seda tegi. Jõudsime kohale ja kohe hakkasime sööma. Alustuseks ikka salat, feta juust ja muud snäkid. Seal koksisime ka mune. Host ema tõi neile kingiks mõned kaunistatud munad kodust. Peale seda oli pearoog, mul oli muidugi kõht juba päris täis aga viisakusest ikka sööd ju. Kuna neil oli lihaks jänes, mida ma ei söö, siis ma piirdusin riisiga. Väike paus, et toit jõuaks allapoole vajuda hah ja magustoiduga edasi. Õnneks seekord olid magustoiduks erinevad saiakesed ja "pirukad". Viisakusest ju ikka sööd, sest bulgaaria vanaemad arvavad, et sa oled koguaeg, vahet pole kui palju sa just söönud oled, näljane. Aga need pirukad olid küll head. Hiljem läksime õue, et nende loomi vaadata. Neil olid jänesed (mul oli koguaeg "aww", sest mul endal kas 2 jänkut eestis ja ma igatsen neid nii palju), kanad, faasanid ja koerad. Üks koer oli nagu väike karu, karvane ja nii armas. Peale seda me põhimõtteliselt hakkasime koju tulema.
Enne koju tulekut käisime host isa tööjuures, et nende koera vaadata. Host ema tegi paar pilti ka ning varsti olimegi kodus. Sellel päeval oli ka väga ilus ja soe ilm.

Esmaspäev oli meil jälle vabapäev. Riiklik püha.



Minu kaunistatud munad



Üks õhtu host ema küpsetas ja see kook ning "muffin" olid väga head

Ja nagu ikka ei saanud ma jätta tegemata pilti jänesest (need olid veel pisikesed ja teised olid kõik kasti pugenud)
Loodan, et teil olid toredad pühad ning sõite palju šokolaadist mune.
Päikest
Mari-Liis :)

No comments:

Post a Comment