YEAR IN BULGARIA

YEAR IN BULGARIA

Friday 13 June 2014

Last seminar / Stara Zagora. Day 2

Tere, kallid lugejad !

Teine päev
Hommikul pidime varakult ärkama, panime end valmis ja ootasime Sevdat ja Jenniferi, kes muidugi jäid hiljaks.
Sõime hommikusöögi ära ja pidimegi hakkama minema. Esimene koht kuhu me läksime oli üks kool. Seal me tegime niiöelda nagu konverentsi või midagi sellist. Meie pidime rääkima endast ja enda riigist. Õpilased sai küsimusi ka küsida. Hiljem jagunesime ruumi eri nurkadesse, kus oli grupp õpilasi ning nemad said meilt erinevaid küsimusi küsida. Nad tahtsid, et ma end bulgaaria keeles tutvustaksin ja kui ma seda tegin olid nad nii üllatunud, see oli nii armas. Me oleksime seal vist isegi kauem olnud, kui meile poleks aeg peale pressinud. Kui me ruumist välja tulime nägin ma, et neil olid nurgas erinevad lipud ja isegi Eesti lipp. Ma olin ikka väga üllatunud kuigi see lipp oli tagurpidi. Ma ütlesin testele ka, et Eesti lipp oli tagurpidi, siis see naine, kes meie juht seal oli ütles mulle, et ma pean ütlema kuidas see õige kord on ja ma siis ütlesin. Ma loodan, et nad selle õiget pidi panid. 
Tulime "koju", kus ma hakkasin oma slaide lõpetama. Vahepeal jõudis Esteban ka kohale. Lõunasöögiks oli meil pitsa. Vahepeal oli meil vist mingi arutluse värk "How to say goodbye" või midagi sellist. 
Nüüd nende slaidide juurde, kõik pidid tegema slaidesitluse oma riigi koolisüsteemi ja bulgaaria koolisüsteemi vahest ja seda tuli esitada õpetajate, direktorite jne ees, bulgaaria keeles. Ütleme nii, et ega ma ei olnud väga õnnelik, et ma seda tegema pidin. Mulle pole kunagi need asjad meeldinud. 
Jõudsime sinna hoonesse, kus see asi toimuma pidi ja mida ma jälle nägin Eesti lippu yay. Ootasin oma korda, et minna esitlema ja siis Jenniferi tuli minu juurde ja ütles, et ma olen näost valge hah, ma ei imestanud. Lõpuks tuli minu kord, läksin ja tegin ära. Hullem oli see, et seal olid inimesed kohalikust uudiste programmist. See video on ka olemas internetis. 
Enne lahkumist pidime ju ikka lippudega ka pilti tegema.
Peale seda läks osa rahvast tagasi korterisse, et asjad ära panna. Meie võtsime takso ja läksime ühte muuseumisse ning ootasime teisi. Muuseum oli mingist kõige vanemast majast, kus inimesed elasid ja leitud asjadest mida nad kasutasid või midagi sellist. Ütlen ausalt minu jaoks ei olnud see just kõige põnevam. Peale seda võtsime takso ja läksime Stara Zagora kesklinna (ma arva). Käisime ühes kiriku moodi muuseumis, kus seest oli leitud teise kiriku varemed. Peale seda läksime mingisse kohvikusse, kus tellisime mingid maasika smuuti moodi joogid. Kui olime oma joogid ära joonud hakkasime tagasi minema.
Jõudsime tagasi korterisse ja ma ei mäleta enam mida me tegime enne seda, kui me õhtust sööma läksime.
Jõudsime kohta, kus me sõime õhtust ja siis see mees kes meid teenindas küsis mult kuidas on eesti keeles "terviseks" aga nii nagu keegi oleks talle seda kunagi öelnud. Ning enne kui me veel kõndisime küsisid teised minult kuidas on "pahad tüdrukud", eesti keeles. See oli nii armas kuidas nad püüdsid öelda "tüdrukud" aga samas naljakas ka. 
Ainuke asi, mis mul veel selle päeva kohta öelda on on see, et peale seda päeva hakkas mul siin ikka tõsine põrgu pihta. 

See maasika jook

Kas leiate Eesti lipu üles ?

Mina leidsin :)

Minu õhtusöök, mis oli mega hea.
Kuna mul sellest päevast enam pilte ei ole, siis lisan pilte eelnevast.






Päikest
Mari-Liis :)

No comments:

Post a Comment