YEAR IN BULGARIA

YEAR IN BULGARIA

Wednesday 18 June 2014

Ristimine Bulgaaria moodi

Tere, kallid lugejad !

Hiljuti avanes mul võimalus käia host vanematega nende sõprade lapse ristimisel.
Kuna ma Eestis ei ole ühelgi ristimisel käinud, siis ei oska eriti võrrelda. 
Ma tean seda, et eestis on lapsel mitu ristivanemat, siin on aga üks ristivanem. Minu host ema oli valitud ristiemaks, ta pidi ostma tüdrukule valge kleidi ja vist isegi risti. 
Alguses läksime nende sõprade juurde, kus anti kingid edasi ning sealt juba kirikusse. Kirik oli päris väike.
Algas sellega, et ristitav jagab oma külalistele küünla ja külalised süütavad oma küünla ristitava küünlast, mis on lindiga kaunistatud. Peale seda loeb/laulab preester palve ja lisab tavalisse vette püha vett ning paneb sinna vette suure risti ja kimbu mingite lehtedega. Selle kimbuga lööb ta risti ristitava peapeale. Hiljem teeb ristimärgid veega ka näole ja käelabadele, mingi metallist asjaga 2 korda ning need tuleb nahasse hõõruda. Rist kastakse ka pühaveega üle ning ristivanem paneb selle ristitavale kaela. Kõige kummalisem asi minujaoks oli see, et preester lõikab väikse salgu ristitava juukseid ja paneb ühte väikesesse karpi ja annab ristivanemale (vähemalt nii sain ma aru). Pere peab kaasa võtma seebi, rätikud ja valged sokid. Seebiga peseb preester oma käed lõpus ära. Sokid paned ristitav ristimise lõpus jalga. Pere peab küpsetama koogi/saia moodi asja mida süüakse koos meega ristimise lõpus. 
Kuna kirikutes on kombeks käia küünlaid panemas, kas lihtsalt heade soovide jaoks või surnutele, siis oli seal ka palju küünlaid. Oma küünlad panime ka sinna. Elavatele on nagu kõrged küünlahoidjad ja surnutele on mullaga täidetud nõud. 
Ma loodan, et suutsin kõik mis meelde jäi üles kirjutada. Ma ei ole kindel kas õiges järjekorras või mitte aga ülevaade on olemas.
Peale seda läksime restorani, kus me sõime lõunat.



Kahjuks ma rohkem pilte ei teinud.
Aga igati huvitav kogemus oli.

Päikest
Mari-Liis :)

No comments:

Post a Comment