YEAR IN BULGARIA

YEAR IN BULGARIA

Saturday 28 December 2013

Christmas in Bulgaria

Zdravei!
Ja nii kiiresti need jõulud tulid ja läksid. Naljakas oli see, et erilist jõulu tunnet küll ei olnud võib olla oli see sellepärast, et lund ei ole. Kui rääkida jõuludest lähemalt, siis...
24.12
Päeval tegi host ema veel viimaseid ettevalmistusi õhtuks, palju erinevaid toite, siin on nii, et laual peab olema kindel arv erinevaid asju 7-8 ma ei mäleta enam aga kuna oleks liiga tülikas teha palju erinevaid roogi, siis pannakse lauale pähkleid ja muid selliseid asju. 
Õhtust sõime meil ja host vanaema ning ta sõbranna olid ka siin. 
Siin on ka selline komme, et 24 on paast ehk liha ei sööda nagu taimetoit. Tehakse ka valget leiba, kuhu muidugi pannakse võid aga muna ja piima mitte. Sinna leiva sisse pannakse ka raha 1lev. 
Tegime host emaga kahte magustoitu. Üks oli selline tarretise moodi, kus on erinevad asjad sees nt: pähklid, apelsin jne. See mulle ei maitsenud, kuna see maitses nagu seep ma ei tea miks. Teine magustoit on nagu banitsa aga magus, põhikomponendiks on kõrvits sinna pannakse veel pähkleid, õunu, rosinaid. See oli väga hea. 
Õhtul saime kingitused ja see oli neist nii armas, et nad mulle ka tegid ja loomulikult olin mina see, kes ei jõudnud oma asjadega õigel ajal valmis.
Peale õhtusööki läksime Boniga tema sõbra juurde. Nalja sai seal ikka kõvasti.
25.12
Host ema hakkas juba varakult uuesti süüa tegema. 25 on bulgaarias jõulud ja kõik tervitavad "vesela koleda" ehk häid jõule. See päev oli meie menüüs ka liha ja jälle valge leib, kuhu sisse oli pandud ka valge juust,feta ma ei tea kuidas seda nimetada. Lõunaajal käisid meil külalised ja oli nagu jõulu lõuna või midagi sellist. Süüa sai jälle megalt vahepeal oli küll selline tunne, et noo enam ei jaksa ja siis öeldakse, et magustoitu ka ikka ja viisakusest ei ütle ju ära. Ma ei tea kas ma olen ainuke kellele see tarretise moodi asi ei maitse aga ju vist, sest kõik teised kiitsid.
Mulle on jäänud selline mulje, et kui on külalised, siis alati kutsutakse ka lapsed lauda ja vestlusest osa saama, kui eestis saadetakse pigem lapsed teise tuppa, et täiskasvanud saaksid omavahel rääkida. Ma ei tea kas on nii või mulle ainult tundub.
Õhtul andsin oma kingid ka perele ära, heh parem hilja, kui mitte kunagi. Õhtusöögist ei tahtnud ma midagi kuulda, kuna see lõuna oli juba piisav. Mingiaeg tuli Boni ka siia ja siis chillisime niisama, sõime seda valget leiba või noh seda, mis sellest järgi oli. 
Ning terve järgmise päeva ma lihtsalt ei teinud midagi :)
Jah, ma saatsin ka pakke.


Hmmm pole just päris mulle

Jah, ma saatsin kaarte.

Need sokid on nagu OMG :)
Kingitus host perelt :)
See oli alles algus.
Ja lõppu üks random pilt minust :)
Päikest 
Mari-Liis :)

No comments:

Post a Comment